Apocalipsa acum şi aici. Post-industrial Stories, un proiect fotografic semnat Ioana Cîrlig și Marin Raica

Print Friendly
Arte | Autor: Carmen Corbu | 18 august 2016 |

Expoziţia se desfăşoară în perioada 20 aprilie – 9 octombrie 2016 la Muzeul Naţional de Artă Contemporană (MNAC) din Bucureşti. Început în 2012, proiectul Post-Industrial Stories a primit un grant de la AFCN, iar o parte a lui a fost expusă la Bienala de Arhitectură de la Veneţia în 2014. 
POGRAMUL MUZEULUI 

postindustrialstory1

postindustryalstory3

De ce o căprioară într-o bucătărie? De ce bucătărie fără chiuvetă? Şi de ce, pe perete, o pagină de revistă care anunţă încremenirea în timp în 2009? Literatura de specialitate vorbeşte despre „shrinking cities” , un fenomen global de decădere demografică, economică, socială, culturală a orașelor industriale ale secolului al XX-lea. Termenul a fost impus de arhitectul Philip Oswalt în urmă cu mai bine de un deceniu şi desemnează starea de criză a oraşelor care sunt afectate de o transformare structurală fundamentală. Fabricile se transformă încet în ruine, minele se închid, oamenii care lucrau și locuiau în orașele industriale sunt nevoiţi să se mute sau să accepte declinul. În aşteptarea sau în timplul re-dimesionărilor, a re-locărilor şi a re-structurărilor, totul suferă modificări. Şi peisajul şi individul. Şi aici, dincoace de teoriile macroeconomice, viaţa se desfăşoară cumva. “Post-industrial Stories”, proiectul fotografilor Ioana Cîrlig și Marin Raica despre acest “cumva” vorbeşte. Despre mici apocalipse asumate cu naturaleţe şi, mai ales, fără militantism social.

postindustrialstoryauthors

Ioana Cîrlig a studiat Imagine de Film şi a lucrat câţiva ani ca fotojurnalist pentru ziarul Ziua şi pentru Agentia NewsIn. Lucrările ai au fost publicate în Inge Morath Magazine, LensCulture, F-Stop Magazine, Feature Shoot, Archivo, , National Geographic, Lucida Magazine. În România, fotografiile semnate de ea au fost preluate de publicaţiile Dilema Veche, Igloo, Modernism, Think Outside the Box.
În 2014 a câştigat premiul Superscrieri pentru fotojurnalism, iar în 2015 a câştigat locul 2 la Lensculture Exposure Award

Marin Raica a lucrat timp de 8 ani ca fotojurnalist la Jurnalul Naţional. Fotografiile lui au fost publicate în şapte albume, în ziarele şi agenţiile de presă din Romania şi expuse în România, Italia, Turcia, Germania, Polonia şi SUA.

Cosmin Năsui, Modernism

Shrinking Cities în România reprezintă o premieră în discutarea și aducerea la lumină a acestui fenomen acut și omniprezent, pe care îl prezintă sub o formă inteligibilă, atractivă și interactivă, vizând în final o percepție pozitivă asupra unui fenomen negativ. 
Citeşte pe Modernism.ro

 

 

Observator Cultural

Consecvent ritmului sezonier inaugurat în noiembrie 2014, Muzeul Național de Artă Contemporană a deschis pe 20 aprilie campania de primăvară-toamnă 2016 cu șase noi expoziții. Peste 1.500 de vizitatori au participat la eveniment, ignorînd problemele, de acum bine cunoscute, de acces și trecînd peste o vreme mohorîtă care, în mod obiș­nuit, ține lumea în casă.
Citeşte pe Observator Cultural

Interviu cu Ioana Cîrlig și Marin Raica

Rep: În general fotografia presupune o muncă solitară. De ce ați ales să lucrați împreună? Există avantaje, dezavantaje în munca asta de echipă? 
Marin: Sunt avantaje. Noi dezbatem tot timpul, pentru că ne temperăm unele porniri. 
Ioana: Efectiv, ne ajutăm pe teren destul de mult. Dacă unii oamenii lucrează cu asistenți, noi ne avem unul pe altul și facem cu schimbul.
Citeşte pe Apparatus