barrowed territories

Spaţii "împrumutate" de regizor pentru compunerea şi realizarea filmului sunt preluate şi cartografiate de Lucian Bran în fotografiile sale. Venind pe urma producătorilor, Lucian reface scene fără actori, în care peisajul – folosit în film ca sub-text – devine personajul principal.

 

De mai multă vreme Galeria Posibilă găzduieşte proiecte de fotografie care abordează peisajul. Pe lângă expoziții, Galeria alcătuiește treptat o
colecţie dedicată peisajului în fotografie, cu albume de autor, rezultat al unui demers artistic fie individual, fie colectiv. Perspectiva artistică nu este singura în care pot fi citite proiectele, cea antropologică adăugând un alt unghi de interpretare. 
Borrowed Territories este un astfel de proiect, situat între expresie artistică şi cercetare antropologică în care peisajul este văzut între natural și artifical și devine un "peisaj scenografic". Alături de Lucian Bran – conceptul având în centru fotografia de peisaj semnată de el –, la dezvoltarea întregului proiect au participat Magda Radu (perspectivă artistică şi curatorială), Bogdan Iancu şi Monica Stroe (perspectivă antropologică) şi  Augustina Stanciu (perspectivă cinematografică).

Un alt proiect, R.A.P.I., un Index fotografic al artefactelor şi peisajului, instrumentează raporturile cu pământul și cu memoria loculurilor, într-un parcurs care porneşte de la abordarea științifică, arheologică, şi duce la cea artistică și performativă. Realizat de Bogdan Gîrbovan şi Michele Bressan, proiectul pleacă de la poveştile localnicilor despre artefacte duse la fier vechi şi structurează o arhivă de obiecte găsite. 

4-from-posibila1
Bogdan Gîrbovan şi Michele Bressan

Cine, ce, unde, când

Galeria Posibilă
Borrowed Territories
22 octombrie – noiembrie 2016

 

lucian-bran

 

La nivel național, Lucian Bran, Bogdan Gîrbovan și Michele Bressan fac parte, alături de Bogdan Bordeianu, Florin Ghenade și alții, din generația artiștilor cu care Galeria Posibilă colaborează prin prisma preocupărilor comune pentru peisaj. Lucian Bran vorbește în lucrările sale despre idei universale, generale, dar pe care le studiază în locuri familiare. Când fotografiază "teritoriile împrumutate" de regizori americani, el nu cercetează toate locurile în care se întâmplă acest lucru, ci semnalează, prezintă ca atare, discută și face vizibil. În toate acestea, peisajul rămâne elementul central. (Galeria Posibilă)