Emoțiile și codificările lor culturale. Teatrul 2.0 (part III)

Print Friendly, PDF & Email
Spectacol | Autor: Cristina Rusiecki | 25 octombrie 2017 |

Un colocviu din cadrul Festivalului Internațional de Teatru „FEST(in) pe bulevard”, organizat de Teatrul „Nottara” și moderat de Cristina Rusiecki

În Papua Noua Guinee, oamenii zîmbesc cînd mănîncă creierul strămoșilor.

Eschimoșii nu au cuvînt pentru „mînie” și asta, pur și simplu, pentru că nu ar avea ce realitate să traducă.

Ne plictisim dintotdeauna?

În Sud Estul Europei, bocitoarele plîng de mama focului; în alte părți ale continentului, este indecent pentru cei care au pierdut pe cineva să-și exprime durerea.

Deprindem de mici un cod al exprimării emoției - este teza lui Cătălin D. Constantin, care ține cursuri de antropologie la Facultatea de Litere din Universitatea București, al cărei prodecan este. Strîns legate de contextul cultural, emoțiile și trăirile primare nu există decît însoțite de o codificare socială. În colocviul Teatrul. Versiunea 2.0, organizat la Teatrul „Nottara”, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru „FEST(in) pe Bulevard”, Cătălin D. Constantin a vorbit despre Sensuri culturale și antropologice ale exprimării emoției

O perspectivă antropologică asupra emoției

Proiect editorial apărut cu sprijinul Administrației Fondului Cultural Național.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.