Sînteți invitați la POINT Cultural Hub

Print Friendly, PDF & Email
Spectacol | Autor: Cristina Rusiecki | 12 februarie 2018 |

POINT Cultural Hub organizează în luna februarie o micro-stagiune de teatru independent care mixează propriile producții cu spectacole invitate. Publicul bucureștean a putut deja să (re)vadă Plex, sosit din Baia Mare, cu Andrei Stan și Andrei Dinu, Bun de export de Alex Tocilescu, regia Catinca Drăgănescu (se va juca și pe 16 februarie), All Over Your Face, regia Botond Nagy, produs de Reactor, și Poveste din Transilvania de George Ștefan, regia Andi Gherghe. Și, după cum se vede în afișul de mai sus, programul încă nu s-a terminat. Am profitat de această ocazie ca să-l întreb pe tînărul și mobilul regizor Andrei Măjeri cîte ceva despre proiectul pe care l-a curatoriat. El consideră producțiile invitate „cele mai cool spectacole ale momentului din zona Ardealului (sau de nord a țării)”.

Cristina Rusiecki: Ai invitat spectacole din Baia Mare, Oradea și Cluj. Adică din Ardeal. De ce ai ales această parte a țării?

Andrei Măjeri: Adesea ne uităm cu jind spre Ardeal, fie datorită calității vieții și învățămîntului în centrele lor universitare, fie datorită investițiilor ample, dar mai ales pentru că Ardealul (prin orașe ca Oradea, Cluj-Napoca, Tg. Mureș, Baia Mare etc.) se dovedește a fi zona cu cele mai inovatoare direcții artistice. Artiști recunoscuți mondial, ca grupul Plan B, tind să revină în zonă și să încurajeze noile generații, investind în acestea. Unele din cele mai puternice teatre independente din țară, festivaluri de teatru, film sau muzică, toate par că au loc în Ardeal, mutînd adesea întreaga suflare artistică pentru cîteva săptămîni în urbele lor. Ne-am întrebat ce fac ei altfel și cum putem să „furăm” de la ei. De aici ne-a venit o idee…

C.R.: Care au fost criteriile după care ai făcut selecția?

A.M.: Focus-ul proiectului nostru cade pe cel mai recent val de tineri regizori, majoritatea fiind promotorii unui teatru angajat, care abordează tematici cu puternice ecouri în propriile comunități. Dincolo de calitățile lor de documentare, spectacolele acestora sînt dublate de niște distribuții puternice, scenografii intime, dar percutante și un acut simț al entertainment-ului. Tinerii din ziua de azi devin tot mai conștienți de puterea networking-ului, aceasta fiind singura cale prin care gîndurile lor cele mai intime, viziunile lor asupra lumii contemporane, pot să aibă acces la publicuri cît mai diverse.

C.R.: Și iată cum ai simțit nevoia să-i inviți la București, la Point.

A.M.: Nu puteam să rămînem indiferenți la acest val de reușite (spectacole foarte bine recenzate, invitate în festivaluri importante) și ne-am dorit să facem acest show-case, astfel variind publicurile hub-ului nostru, dar și avînd o implicare reală în promovarea acestor artiști emergenți. Ei, geografic mai aproape de Vest, ne fac să fim realmente atenți la ultra-rapida evoluție artistică și la tot ce este inovator în artele scenice ale momentului.

Print Friendly, PDF & Email

În aceeași categorie

CE VEDEM ÎN FNT: „VIVALDI ȘI ANOTIMPURILE”

Un spectacol marca Gigi Căciuleanu. Adică poezie, grație, frumusețe și sens pe muzica îmbătătoare a lui Vivaldi. Cu binecunoscuta...

O gură de aer proaspăt

Festivalul de Teatru pentru Adolescenți TeenFest a programat spectacolul Emancipare de Radu Iacoban. În după-amiaza zilei de 28 septembrie...

Prin hățișul codului binar / (D)EFECTUL PLACEBO

Realul însuşi nu mai este decât un imens corp inutil. E vremea unei miniaturizări, a unei telecomandări şi microprocesări...

„Alte guri, aceeași scenă…”

„Vorbe, vorbe, vorbe...” Cuvintele aleg oamenii, și nu invers. Un vîrtej de cuvinte și un carusel de situații. Nu...

Bucureștiul în schimbare

Spectacolul București. Instalație umană expune viziunile mai multor generații revoltate pe tot ce se întâmplă în comunitatea lor. Cuprinde...