Stări extreme, tipare existențiale. Un festival de teatru în 12 tablouri

Print Friendly, PDF & Email
Spectacol | Autor: B-Critic | 23 octombrie 2017 |

Cum s-a văzut Festivalul Internațional de Teatru „FEST(in) pe Bulevard”

Anda Saltelechi în „Pe jumătate cântec” de Crista Bilciu, o producţie independentă Teatrul de Foc (sursa foto: https://new.nottara.ro)

I: Evenimente, invitați, tumult, Andreea Marin ca ambasadoare a Festivalului, juriu... (în detaliu).

II: „Insula” lui Gellu Naum, un text plin de tristețe comică. „Fetița Soldat” de Mihaela Michailov, un exercițiu colectiv de întoarcere la copilărie... (în detaliu).

III: Un „Hamlet” cu Subcarpați. O poveste despre părinți și copii în„Homemade”. la porțile absurdului cu „Gaițele” și la cele ale speranței cu ”Călătoria”... (în detaliu).

IV: Dragoste și cruzime, o enigmă neelucidată, râs și ceva lacrimi. Adică: „Iubirea la oameni”, „Opt femei”, „Punk Rock” și altele... (în detaliu).

V: O poveste de dragoste, mai multe povești de dragoste, dar și războiul din interiorul lor: „Respirații”, „Fluturii sunt liberi”, „Războiul nu a început încă”... (în detaliu).

VI: Tineri în derută, soluții politice utopice, relația dintre români și maghiari: „Puștoaica de la etajul 13 sau Dragă societate”, „Leoce și Lena”, „Democraţia perfectă”, „Orb de mină”. Crize, crize actuale. Dar și clasicul Pirandello (în detaliu

VII: „I Have A Doll in My Closet” cu Compania Grupo de Teatro din Buenos Aires și „Heartbeat” cu Compania Donghwa Tree Theatre din Seul. Plus un „Totul e relativ” absolut autohton... (în detaliu).

VIII: O Europă tulburată, adolescenți cu probleme, bullying. În special „Weissbrotmusik” și „Exploziv” (în detaliu)

IX: Pe scurt, disfuncționalități: de la „D-ale carnavalului” de I.L. Cargiale la „Kimberly” de David Lindsay-Abaire. Și un focus pe relația cauză-efect în „20 noiembrie” de Lars Noren... (în detaliu).

X: Călătorii inițiatice și procese de maturizare, granițe imprecise între copil și adult: „Micul prinț” și „Thick Chick”... (în detaliu).

XI: Oameni în criză sau cum ajung să trăiască altfel decât își doresc. De la Cehov la Crista Bilciu... (în detaliu).

XII: Teoretizări, concluzii și, da, teatrul înseamnă dramatism, deci aplauze finale... (în detaliu).

Proiect editorial apărut cu sprijinul Administrației Fondului Cultural Național.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.