UN ARTICOL DE CARMEN TĂRNICERU

Pandemia ne-a afectat pe toți. Pe cei câțiva norocoși, într-un mod bun, pentru că au petrecut zile cu familia pe care o neglijaseră în perioada pre-pandemică, și-au îndeplinit vise și au făcut lucruri de care nu avuseseră timp. Pe cei mai mulți, i-a lovit direct în piept. Dintre aceștia, actorii au fost categoria profesională cea mai prejudiciată. Despre asta este spectacolul Olgăi Török, despre planuri curmate și despre vieți puse pe standby. Despre transferul existenței de pe scenă în cada plină cu apă, unde tentația de a-ți vârî capul și de a nu-l mai scoate la aer este mare. Ce șansă e lumea virtuală în astfel de circumstanțe, păstrarea interacțiunii umane e aproape palpabilă, dovadă chat-ul ce rămâne deschis pentru o discuție cât mai reală cu spectatorii. Inspirată invitația la dialog din V.I.P. – Very Isolated Person pus în... cadă de Teatrul German de Stat din Timișoara, o adaptare liberă a textului cehovian Pescărușul. Olga, sau Nina, evocă un spectacol anterior, îl reinterpretează pe două niveluri, al jocului și ideatic, trasând o evoluție a artistului de la primul rol spre un parcurs al necunoscutului. Actrița se filmează cu un telefon și un laptop, spectatorul fiind martorul unui cadru dual, manifest al renunțării la faimă și strălucire și al puterii de a supraviețui în artă.

Haideți să fim spectatori pentru actorii a căror putere vine din teatru.

Foto: Ovidiu Zimcea

V.I.P. – Very Isolated Person

Adaptare liberă după „Pescărușul” de A.P. Cehov

Dramaturgia: Rudolf Herbert

Conceptul și regia: Paula Lynn Breuer și Olga Török

Producător: Teatrul German de Stat Timișoara

Durata: 40min

Vârsta recomandată: 12 +