Internetul, conferind un extraordinar acces la informaţii despre artă, artişti şi colecţii de artă, este principalul factor care a dinamizat piaţa şi care a adus în sălile de licitaţii un val nou de colecţionari. Tendinţa a fost sesizată încă din 2011, când s-a manifestat predominant în Orient, iar în 2012 este principala explicaţie pentru creşterea pieţei mondiale de artă şi pentru noul val de recorduri. Pe lângă acestea, au crescut şi celelalte segmente ale pieţei, în middle-market şi low market fiind lansate mari proiecte de galerii virtuale şi siteuri de vânzări online, precum Art.sy, un portal exclusivist al artei contemporane, sau divizia de consignare a portalului Artprice.com, liderul mondial al informaţiilor despre investiţia în artă. Lansate în 2012, ambele shopuri online au în oferta curentă câteva mii de opere de artă, între care unele cu semnături celebre precum Damien Hirst, Goya, Chagall, Bougereau sau Warhol. Ele au depăşit deja prin consistenţă şi volum mai vechile shopuri de artă Picasso Mio şi ArtValue.com.

basquiat