Ion Lazăr despre „Bacalaureat” în „Cultura”

Cultura

2 / 2016

2016 | Bacalaureat

Cristian Mungiu

| Despre |
| 2016 | Ioan Lazăr

film | analiza | film |

B-Critic vă recomandă:
Poveste trăită, povestire scindată | Ioan Lazăr | în Cultura, 2 / 2016
Analiza lui Iona Lazăr se concentrează asupra diegezei și caracterelor din „Bacalaureat”, având ca premisă că regizorul nu își menajează personajele, ci, dimpotrivă, se întoarce împotriva lor.
Ioan Lazăr | Personajele sunt plasate acum în punctele moarte ale unei stări
generale de inaniţie epică. A trăit vreodată Romeo, medicul de provincie (în totul provincial) o poveste pasională de iubire pentru a-şi permite să-i refuze propriei fiice ataşarea de Marius (...). Aşa se declanşează distorsiunile. Argumentul de autoritate paternă se vede manipulat de complexul de inadecvare, dar şi de cel de inferioritate. Romeo a revenit din Anglia crezând, zice el, deşi nimeni nu-l crede, că poate schimba ceva în România, nu oriunde în România, ci, să nu uităm, într-un oarecare oraş transilvan. El pare a plasa noii generaţii eşecul, raportându-se bivalent şi ambiguu, atât la el şi la soţia sortită să accepte statutul de bibliotecară. Nu ştim decât la modul abstract de ce au revenit în ţară. Romeo are un soi de cinism nerostit, obsedat să repete experienţa lui şi a Magdei prin condamnarea copilului lor la un calvar repetitiv, catalogat drept o promisiune paradisiacă.
Ion Lazăr despre „Bacalaureat” în „Cultura” | | Citește mai departe |

ePaper – PDF / pag. 24-25

Print Friendly, PDF & Email
Cuvinte cheie: | | | | |
| Alte recomandări din presa culturală
|