„Mândrie şi beton“, un proiect foto cu marketing cultural inclus

Print Friendly, PDF & Email
Arta plastica | Autor: Carmen Corbu | 29 august 2013 |

aug 2013

Petruţ Călinescu şi Ioana Hodoiu. Primul – fotografie, video, montaj. Cea de-a doua – texte, interviuri comunicare. Împreuna – cela mai profesionist proiect independent de cultură şi marketing derulat în România.

Petruţ Călinescu, din seria „Mândrie şi beton” (c) mandriesibeton.ro
Petruţ Călinescu, din seria „Mândrie şi beton” (c) mandriesibeton.ro

Petruţ Călinescu face fotojurnalism sau, cel puţin, se comportă ca atare, chiar dacă uneori îi iese şi artă. Este reprezentat de agenția londoneză Panos Pictures şi de succesul proiectului „Mândrie şi beton“. Un proiect foto-video-antropologo-jurnalistic care a reuşit să devină prima carte de fotografie finanţată anticipat de cumpărătorii ei. „Mândrie şi beton“ vorbeşte despre locuitorii din nordul ţării care lucrează în străinătate şi îşi ridică vile cu trei etaje în satele natale. Despre dualitatea unei vieţi de privaţiuni la Paris şi de lux casnic la Certeze.  Proiectul (desfăşurat între 2010 şi 2012) a fost finanţat de World Press Photo, Robert Bosch, Institutul Cultural Român din Paris şi Administraţia Fondului Cultural Naţional Român şi a fost expus în Marea Britanie, Germania,  SUA,  Franţa, China şi România. După ce a expus întregul proiect pe site-ul cu acelaşi nume, Petruţ Călinescu şi co-realizatoarea Ioana Hodoiu au propus publicului o variantă tipărită a sa, sub forma unui album cu 200 de pagini. Condiţia editării albumului era ca cel puţin 200 de oameni să şi-l dorească şi să plătească pentru el, în avans, preţul de 150 de lei. La finalul unei campanii care durat 2 luni, albumul avea 258 de comenzi. (Carmen Corbu)

Mai mult despre subiect în Fotografia pe piata de arta. O compozitie in cheie minora

Print Friendly, PDF & Email