„Îmi place ca fiecare privitor să transforme într-o zonă a imaginarului propriu punctul din care eu am pornit”

Print Friendly, PDF & Email
Arte | Autor: Carmen Corbu | 25 septembrie 2016 |

Expoziţia “Stivuire” vorbeşte despre o formă de a învinge timpul. De a-l atrage într-un parteneriat al cărui proiect  este transformarea obiectului mic, domestic, în poveste a trecerii omului prin lume.

maia-stafana-oprea

 

 

 

 

 

 

 

raluca-baloiu-annartgallery

Câştigătoare a premiul acordat anual tinerilor artişti de Fundaţia AnnArt, Maia Ştefana Oprea susţine în această perioadă o expoziţie personală la galeria AnnArt Gallery din strada Paris nr. 39. La două săptâmâni după vernisaj, şi artista Maia Ştefana Oprea şi curatorul Raluca Băloiu într-un review al demersului şi al întâlnirii lucrărilor cu publicul:

Maia Ştefana Oprea: Eu cred că artistul trebuie să fie satisfăcut să urmărească o de-condiționare, doar să orienteze opera sa, fără să analizeze direcția sau destinația acestei orientări. Bineînțeles că la baza oricărei expoziții este dorința de a transmite publicului gândurile, trăirile mele și concepția mea artistică, dar îmi place și ca lucrările să aibă misterul lor, ca fiecare privitor să transforme într-o zonă a imaginarului propriu punctul din care eu am pornit. Au fost multe persoane care mi-au spus că se regăsesc în tematica expoziției, în discursul meu artistic-vizual care cercetează memoria individuală și colectivă, trecutul nostru și al materiei, obiecte cu puternică încărcătură emoțională și istorică (sunt fascinată de drumul și istoria hârtiei), dispariția lucrurilor și a ființelor, precum și urma lăsată întotdeauna de către acestea.
Sunt foarte fericită că am câștigat premiul oferit de către Fundația AnnArt și că am avut ocazia să realizez instalația Bibliotecii In-Trigâ special pentru spațiul galeriei Annart, în cadrul expoziției „Stivuire”.
Am primit feedback-uri foarte bune în ce privește acuratețea realizării, materialul ales (un amestec personal obţinut prin mărunțirea și macerarea filelor de cărți vechi și altor hârtii reciclate, praf vegetal obţinut prin râşnirea cojilor și resturilor de alimente vegetale uscate de-a lungul anului, cenuşă strânsă în urma focului făcut în sobă de-a lungul iernii) și tehnica aleasă (transferul acrilic de schițe vechi, fotografie și monotipie, nenumărate alte tehnici mixte), care au condus poate la.. atmosfera generală intimă.

Raluca Băloiu: Maia a ştiut de la bun început liniile directoare ale proiectului, iar eu am fost alături de ea, aprobând-o în unele aspecte şi dezaprobând-o în altele, iar în condiţiile în care maniera de execuţie se îndepărta de concept, ne gândeam împreună la o formulă de exprimare. Este o plăcere să lucrezi cu Maia pentru că ea este foarte ordonată şi-şi expune ideile foarte clar şi concis. Este foarte hotărâtă şi determinată. Toate aşteptările pentru acest proiect s-au materializat firesc în expoziţia Stivuire. N-aş putea spune că forma iniţială în care a fost gândit proiectul, diferă de forma finală a acestuia. Poate, am avut într-adevăr emoţii la implementarea conceptului, diferite aspecte legate de tehnică dându-ne bătăi de cap, în special Maiei. Colaborarea dintre un artist şi un curator este o împreună-lucrare. Începând de la conceptul proiectului până la transpunerea lui în operă, cei doi se sfătuiesc permanent. Nu ştiu dacă există neapărat o succesiune a alegerilor, dacă artistul alege curatorul sau curatorul alege artistul. Există diferite variante, dar în acest caz mai degrabă a fost o alegere concomitentă, reciprocă, care se bazează nu doar pe un concept expoziţional, dar şi pe o manieră comună de a vedea lucrurile şi de a re/gândi realitatea.

Sursa imaginilor: 
www.facebook.com/AnnArtGallery
www.annartgallery.ro

685poza1

695poza1

687poza1

688poza1

Ready-made şi Bio-art cu Maia Ştefana Oprea la AnnArt
Transmografiile explorează în principal tehnica mai “cuminte” a colajului, în care fâşii pictate, desenate sau imprimate digital sunt montate pe pânză. În Bibliotecă, artista trece la un bio-art curajos care începe cu montarea în instalaţii a florilor uscate, a fragmentelor de însemnări sau a cărbunelui şi ajunge la tăbliţe din mixtură din praf… (continuarea)

Maia Ştefana Oprea a fost remarcată de critică încă de când avea 17 ani. Absolventă a unor şcoli de artă din România, Statele Unite şi Franţa, artista a avut peste 50 de expoziţii, iar lucrările ei au intrat în mai multe colecţii publice şi particulare din România, Marea Britanie, Olanda, Belgia, Franța, Germania, Austria, Grecia şi SUA.

image5

Gând nelocuit, 2013 - colecţie a Internacionalna Kicevska Likovna Kolonija 2013

image1

Excursie în propria casă, 2009 - colecţie particulară Grecia

image3

Hambar deschis, 2008 - colecţie particulară Grecia

Mai multe lucrări pe 
http://www.maiaoprea.rohttp://www.maia-fine-art.com

image2

Pădure de cărămizi, 2009 - colecţie particulară Belgia

image4

III, 2014 - colecţie a Muzeului de artă din Monastir, Tunisia