2016 în cinematografie. O retrospectivă de Andrei Gorzo

Cultura

2 / 2016

|

Alte articole despre :
| | Andrei Gorzo

film | analiza | film |

B-Critic vă recomandă:
Mutaţii, mimetisme, noutăţi | Andrei Gorzo | în Cultura, 2 / 2016
Retrospectiva lui Andrei Gorzo se concentrează pe filmele din 2016 care au legătură cu România.
Andrei Gorzo | Cel mai mare succes cinematografic în care România a jucat un rol în 2016 a fost filmulgerman „Toni Erdmann”, al regizoarei Maren Ade. De la premiera sa (în competiția principală a festivalului de la Cannes) până acum, acesta nu numai că a mers la inimile unui număr neobișnuit de mare de critici europeni și americani (după cum atestă clasamentele publicate la sfârșitul anului în „Cahiers du cinéma”, „Sight and Sound” și practic peste tot), dar a și făcut să răsune de aplauze neobișnuit de entuziaste multe săli de festival: o dublă performanță (de stimă și de popularitate festivalieră) pentru care nu sunt prea ușor de găsit
precedentele recente. Realizat în România (cu ajutorul companiei de producție a Adei Solomon, HiFilm) și punând în valoare un număr de actori români (Ingrid Bisu, Alexandru Papadopol, Victoria Cociaș), „Toni Erdmann” descrie satiric un București care n-a fost filmat până acum de niciun regizor local: un fel de țarc de lux (jalonat cu birouri, hoteluri, cluburi și malluri) pentru un fel de funcționărime colonială de tip nou – expații care lucrează pentru multinaționale și colegii sau subalternii (în unele cazuri, lacheii) lor români.
2016 în cinematografie. O retrospectivă de Andrei Gorzo | | Citește mai departe |

Producțiile nominalizate de Andrei Gorzo sunt (pentru detalii citiți articolul din Cultura – PDF/ePper pag. 22):

și documentarul

  • „Doar o răsuflare”, de  Monicăi Lăzurean-Gorgan
Print Friendly, PDF & Email
Cuvinte cheie: | | | | | | | |
| Alte recomandări din presa culturală
|