Filmul „Bacalaureat”, reexaminat de ziarul „Metropolis”

Metropolis

22 mai 2016

Cristian Mungiu | Bacalaureat

| Despre |
| Cristian Mungiu | Ionuț Mareș

| analiza | film |

Nicu Ilie vă recomandă:
Mecanica lui Mungiu | Ionuț Mareș | în Metropolis, 22 mai 2016
Prilejuită de a doua vizionare a filmului lui Mungiu, Ionuț Mareș propune o relectură bazată pe analiza tehnică a filmului, pe stilistica acestuia.
Ionuț Mareș | Trucul pe care îl practică Mungiu pentru a induce dinamism și a crea ritmul totuși susținut al filmului – truc care ajunge să fie însă redundant și prea vizibil – ține de montaj (alternarea secvenţelor mai lungi cu unele mai scurte) și, în special, de tăietura cu care începe aproape fiecare nouă secvență: exact pe un gest sau pe mişcarea unui personaj – bătrâna (Alexandra Davidescu) ia în mână un album foto, şeful comisiei de Bac (Gelu Colceag) caută o foaie cu regulamentul examenului, asistenta (Orsolya Moldovan) mută recipiente medicale, amanta (Mălina Manovici) lui Romeo vine în întâmpinerea acestuia, Romeo închide un portbagaj, viceprimarul Bulai (Petre Ciubotaru) toarnă băutură în pahar etc.
Insistenţa pe această strategie extrem de calculată îşi arată slăbiciunea atunci când aproape fiecare secvenţă din bucătăria apartamentului conjugal începe cu personajul lui Titieni tăind câte ceva: ba pâine, ba un fruct, şi asta chiar în prim-plan, ceea ce face inevitabil ca privirea spectatorului să cadă pe gestul său (la fel cum în apartamentul amantei, de pildă, curăţă o portocală).
Filmul „Bacalaureat”, reexaminat de ziarul „Metropolis” | | Citește mai departe |

Ionuț Mareș a studiat jurnalismul și engleza. Scrie despre filme din 2009, la început pe blogul personal, apoi pe blogul mareleecran.ro, iar în prezent la ziarul Metropolis.

Print Friendly, PDF & Email
Cuvinte cheie: | |
| Alte recomandări din presa culturală
|