Actorul Bogdan Nechifor a lansat teatrul senzorial în România. Adrian Damian s-a întors de curând de la The Watermill Center, laboratorul de inspirație și spectacole fondat de Robert Wilson. Aici, o comunitate de artiști și gânditori explorează împreună diferite teme. Scenograful a venit doldora de povești și este gata să le împărtășească. Regizoarea Andreea Iacob tocmai și-a terminat teza de doctorat despre teatrul imersiv și teatrul multimedia. Schimbând domeniul, dar nu și tema, Cătălin D. Constantin, prodecan al Facultății de Litere, Universitatea București, aduce un punct de vedere din afară, menit să echilibreze iureșul și senzitivitatea, prin excursul în Sensurile culturale și antropologice ale emoției. Cu toții vor fi invitații criticului de teatru Cristina Rusiecki la colocviul Teatru. Versiunea 2.0, din cadrul Festivalului Internațional de Teatru „FEST(in) pe Bulevard”, organizat de „Nottara”.
Colocviul va avea loc luni, 16 octombrie, ora 12.00, la CafeNott, Teatrul Nottara, etajul 1.
Singuri în fața laptopului, în noua cultură a secolului nostru, cea a individualității! Spiritul gregar ni s-a sleit. Suntem mai efervescenți în relațiile virtuale decât în cele reale. Glisăm sprințar din link în link cu orele. Preferăm narațiunile liniare în dauna conflictului și a gradației clasice. Suntem captivați de fragment, și nu de ansamblu. Iar dacă chiar vrem ansamblu, ni-l confecționăm, fiecare, din puzzle-ul de entități alese de noi.
Teatrul nu putea rămâne indiferent față de aceste mutații importante din mentalul și sensibilitatea epocii. Creatorii îi absorb spiritul și găsesc formule noi, cum este cea a teatrului one-to-one sau cea a teatrului imersiv. Spectatorii intră și pot alege în ce spații vor să meargă sau ce personaje vor să urmărească din scenele care se desfășoară în același timp, în diferite încăperi. Sau pot să se scufunde în detaliile cu care scenografii au garnisit ambientul. Uneori, poartă măști. Alteori, au voie să pătrundă în spațiul de joc doar cu ochii acoperiți. Experiența senzorială le bate pe toate celelalte și teatrul devine din nou viu. Doar că se transformă dintr-o întâmplare de grup într-una singulară, în care povestea se materializează pentru un individ. În schimb, pe scena clasică, tehnologia își mărește influența. În mâinile și imaginația unora dintre creatori, noile media captează funcțiile, mecanismele și categoriile dramatice.
Despre toate acestea se va discuta la Colocviul Teatru. Versiunea 2.0, luni, 16 octombrie, ora 12.00, Teatrul „Nottara”, etajul 1.
Biletele la spectacolele și evenimentele festivalului
pot fi cumpărate de pe
www.nottara.ro
sau de la Casa de bilete a Teatrului.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.