aprilie 2013
Călător pe mai multe continente, pictorul român Samuel Mutzner – sau Samy Mutzner în unele din locurile prin care a trecut – reuşeşte să-şi împartă în mod inedit colecţionarii. În America Latină, mai exact în Venezuela, sunt colecţionate, oarecum firesc, lucrările sale din perioada latino-americană. La Bucureşti, în schimb, casele de licitaţii vând cel mai bine lucrările din periaoda japoneză a lui Mutzner. Lăsând deoparte recordul personal, înregistrat cu vâzarea tabloului „Legendă antică” la valoarea de 46.000 de euro, printre cumpărători, disputa se duce de mai multă vreme în jurul lucrărilor care reprezintă scene sau personaje din Japonia. Între „Pagoda din Kyotaki”, pentru care cumpărătorul a plătit aproape 20.000 de euro, şi „Grădina japoneză” adjudecată la 30.000 de euro, se regăsec, alte cinci lucrări de inspiraţie niponă: „Japoneză cu umbreluţă”, „Micuţa japoneză”, „Grădina publică”, „Primăvară la Kyoto” şi „Gheişa”. În unele cazuri, tablourile au fost atât de disputate. încât şi-au dublat preţul în timpul licitaţiei. „Japoneză cu umbreluţă”, de exemplu, într-o licitaţie desfăşurată în martie la Goldart, a pornit de la o estimare de 14.000 de euro pentru a ajunge la 28.000.
Carmen Corbu