Legături bolnăvicioase / Love Sick (2006)

Regia: 
Tudor Giurgiu

Scenariul:
Cecilia Ştefănescu și Răzvan Rădulescu

Actori:
Ioana Barbu, Maria Popistașu, Tudor Chirilă, Mircea Diaconu, Tora Vasilescu

Durata:
1h 26min

Un film în regia lui Giurgiu, cu Tudor Chrilă în rol de pervers sexual, cu Mihaela Rădulescu în rol de patroană, cu Mircea Diaconu într-un rol autentic de intelectual de la ţară şi cu două fete, studente, care trăiesc o „legătură” cam lesbiană. Nu-i o peliculă de neuitat dar, dacă nu vă amintiţi dacă aţi văzut-o sau nu, merită să faceţi un efort. 

Ăsta a fost teaser-ul. Vorbim mai multe după film!

Cinepub.ro este un nou site dedicat filmelor românești (scurt-metraj, lung-metraj și documentar) care oferă legal și gratuit vizitatorilor posibilitatea de a viziona filme românești prin intermediul siteului propriu și a unui canal YouTube. (vezi pagina filmului „Legături bolnăvicioase” pe Cinepub).

Premii

Oscar
Nu.

Cannes
Nu.

Premiat la Berlin în afara secțiunii oficiale (premiile Teddy).
Premiat la Gala Gopo.
#1 în box office filme românești în 2006

Nota IMDB
7,0

Despre film și despre carte

Still-uri și synopsis pe Aarc.ro - LINK1 și LINK2

Tudor Giurgiu într-un interviu FilmMenu:

F.M.: Ce te-a atras la cartea Ceciliei Ștefănescu, pe care ai ecranizat-o în „Legături bolnăvicioase”, filmul cu care ți-ai făcut debutul în lungmetraj?

T.G.: La vremea aceea încercam de unul singur să scriu un scenariu care era un coming of age story despre un băiat – parcă avea optsprezece ani – și era o colecție de povești care mi s-au întâmplat mie sau li s-au întâmplat unor prieteni, un portret al unei vârste din perspectiva unui om din provincie care urma să dea la facultate. Din nou, aveam această preocupare: la vremea respectivă nu prea existau astfel de filme în cinemaul românesc – e un gen, până la urmă. Și era și o formă de a mă exprima și de a-mi transpune niște povești, întâmplări ș.a.m.d. Atunci s-a întâmpat să citesc cartea Ceciliei și ce m-a lovit cel mai tare a fost faptul că mi-a retrezit emoții ale băiatului care eram în anul întâi de facultate, când nu prea îmi plăcea Bucureștiul – după vreo doi ani vroiam să mă reîntorc în Cluj.

Citește tot interviul în revista FilmMenu nr. 16 / 2012, pag. 30-437 | PDF | web

Magda Mihăilescu în Gândul:

Deşi scriitoarea este şi autoarea scenariului, deşi semnează şi dialogurile, împreună cu Răzvan Rădulescu, filmul seamănă, în primul rând, cu regizorul său, cu Tudor Giurgiu. Nu regăsim bezmeticeala scriiturii tinerei prozatoare, cazna deghizată în ghiduşie, jocul ţopăit de-a fragmentarismul, încăpăţânarea de a violenta lexicul. Cecilia Ştefănescu are, bănuiesc, un anumit instinct cinematografic, din moment ce a avut încredere în cel care i-a citit cartea cu alţi ochi.

cf Aarc - vezi tot articolul

Cecilia Ștefănescu într-un interviu în Suplimentul de Cultură:

Repet pentru a mia oara: in aceasta carte de debut este vorba despre un personaj labil psihic. Am mai spus-o, eu nu m-as imprieteni cu protagonista acestei carti pentru ca este o mitomana, este o fata care isi modifica variantele de poveste si un personaj necreditabil. Stiu ca s-a reprosat in primul rind idiolectul personajului, fiind atribuit acest ideolect autorului. Nu exista o greseala mai mare in critica decit sa faci aceasta confuzie de nefacut intre autorul Cecilia Stefanescu sau X, Y si naratorul care spune povestea. Eu, in viata de zi cu zi, nu ma alint, nu vorbesc in diminutive, nu stilcesc cuvintele.

citește tot interviul