Narativul
Jesse, o fată care-și dorește foarte mult să devină fotomodel, se mută în Los Angeles. Ascensiunea ei fulgerătoare, tinerețea și vitalitatea ei nasc gelozii și complicități. Unele fete i se înclină, altele sunt gata să-și folosească toate mijloacele pentru a-i submina calitățile.filmedefestival.ro
Narativul
Pelicula spune povestea lui Jesse, o frumoasă dar foarte tânără şi aparent inocentă adolescentă de 16 ani (rol interpretat de Elle Fanning), care ajunge dintr-un cătun în jungla modelling-ului din Los Angeles. Pe măsură ce cariera ei de model prinde aripi, candoarea şi inocenţa îi sunt consumate rapid de un grup de profesionişti feroce ai industriei.revista22.ro
Narativul
Semnat de regizorul lui Drive și Only God Forgives, Nicolas Winding Refn, The Neon Demon a polarizat critica internațională. Horror-ul psihologic ultra-stilizat este plasat în lumea înșelătoare a modei din Los Angeles și urmărește ascensiunea fulgerătoare a unui fotomodel (Elle Fanning) și geloziile și complicitățile care se nasc în jurul ei.radioromaniacultural.ro
Impresii
Subiectul e foarte bun, cinematografia e foarte bună – dar fiecare în legea sa. A fost un pariu regizoral să trateze subiectul lent, minimalist, glossy. Dar un pariu greu de câștigat. Câteva dintre cadre sunt atât de reușite din punct de vedere plastic încât puteau fi vândute separat, ca videoinstalații. Alegerea gamelor cromatice, cu saturații în ambele margini ale spectrului vizibil, spre infrared și spre ultraviolet, aduce și ea tensiune plastică și tensiune dramatică. Estetismul imaginii, hermeneutica geometrică, decorurile neobaroce ajută în bună măsură povestea, dar intră în conflict cu ea exact în punctul culminant.
Filmul a fost descris de către regizor ca un horror din care lipsesc imaginile horror. Cronicile de film fac un loc comun din expresia „horror psihologic”. Dacă ar fi citit mai mult Eliade, cronicarii puteau vorbi despre forța primitivă a poveștii, demnă de misterele antice. Alți critici, cândva, vor analiza componenta mistic-simbolică a canibalismului în paralel cu misterele sacralizante creștine: cuminicătura. Există și un alt nivel de comunicare al filmului, mai jos, mai accesibil, mai abstract. Obsesia contemporană pentru frumos - o valoare scoasă din corelație cu toate celelalte, cu binele în primul rând - căutarea unei perfecțiuni lipsite de orice conținut.
Alegerile cinematografice sprijină până la un punct (iar acel punct e abstractizarea) liniile de interpretare a narațiunii. Dar, de la un moment încolo, raportate la subiect, imaginile estetizante devin superficiale, disonante, inumane. Cu siguranță, asta a și fost intenția regizorului, dar, pentru a fi artă, produsul cultural trebuie să fie mai mult decât frumos şi deștept: trebuie să fie uman prin mijloacele umanului.

Franța - Danemarca - SUA
Nicolas WINDING REFN – Regia
Mary LAWS, Nicolas WINDING REFN, Polly STENHAM – Scenariu/Dialoguri
Natasha BRAIER – Imagine
Matthew NEWMAN – Montaj
Cliff MARTINEZ – Muzică
Eddie SIMONSEN, Anne JENSEN – Sunet
Distribuție
Elle FANNING
Jena MALONE
Abbey LEE
Bella HEATHCOTE
Desmond HARRINGTON
Karl GLUSMAN
Christina HENDRICKS
Keanu REEVES
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.