Menu

B-Critic

Arte, carte, film, spectacol

Selecții

Selecții B-Critic:

„12 Strong”. Lupte cu tancuri și cai

12 Strong: The Declassified True Story of the Horse Soldiers (2018) / Cei 12 invincibili Regia: Nicolai Fuglsig Scenariul: Ted ...
Citește articolul

„Borgman” în Turnul cu DVD-uri

Borgman (2013) Regia și scenariul: Alex van Warmerdam Staruri: Jan Bijvoet, Hadewych Minis, Jeroen Perceval, Alex van Warmerdam, Sara Hjort Ditlevsen Durata:1h 53min Nu e ...
Citește articolul
Interviu cu Maliza Kiasuwa realizat de Dan Burcea Numele Malizei Kiasuwa nu vă este poate cunoscut și, cu toate acestea, ar trebui să-l notați. Și aceasta din mai multe motive. Mai întâi pentru că operele acestei artiste plastice impresionează prin stăpânirea structurilor și a culorilor, precum și prin capacitatea lor de investigare filosofică. Apoi, și prin problematica identității care pune în lumină rădăcinile sale româno-congoleze, educația ei africană și succesul artei sale în Europa, în Africa și în America de Sud. Dan Burcea: Bună ziua Maliza, dictonul care spune că ...
Citește articolul
UN ARTICOL DE ROXANA ȚENTEA Se ia Chirița lui Matei Millo, se păstrează în carantină, se adaugă întreagă familia Bârzoi, se invită un Programator și se adaugă doi roboți pentru a păzi „apropierea îndepărtată“. Aceasta pare a fi rețeta noului spectacol-concert al Adei Milea la Teatrul Național din Cluj-Napoca. A doua premieră a teatrului clujean de anul acesta, după cea a spectacolului Cartoforii, în regia lui Ionuț Caras, a avut loc duminică, 18 aprilie, și are ca punct de plecare textul lui Matei Millo, Cucoana Chirița la carantină în vagoanele ...
Citește articolul
În urma abominabilelor atacuri antisemite primite de Maia Morgenstern și de Teatrul Evreiesc de Stat, regizorul Alexander Hausvater îi trimite actriței o scrisoare deschisă: Dragă Maia, Nu pot să uit, că, atunci când te-am cunoscut, cu mulți mulți ani în urmă, purtai cu mândrie și demnitate la gât o stea a lui David. De atunci știam că tu vei deveni un model, un simbol și, din păcate, totdodată o țintă. Tu reprezinți atât filmul, teatrul, comunitatea evreilor din România, cât și femeia și mama. Ți-ai asumat involuntar toate aceste roluri ...
Citește articolul
„Nenorocitul ăla de neamț! Ce-ai avut mă cu dovleacul?” Adică dovleacul lipsă pe care mama a uitat să-l pună în plăcinta cu... dovleac. „Nenorocitul ăla de neamț” se numește Alois. Este singurul moment în care cei doi, mamă și fiu, râd, apoi își unesc revolta împotriva nedreptății pe care neamțul (Alois este prenumele doctorului Alzheimer) o face actriței Nagy Eszter, cincizeci de ani, personajul din Toate lucrurile pe care mi le-a luat Alois de Cosmin Stănilă, text scris în cadrul programului Drama V, regia Andrei Măjeri, de la Reactor de ...
Citește articolul
Cu ocazia Zilei Culturii Naționale, în perioada 15 – 31 ianuarie 2021, Asociația Pentru Teatru „Liviu Rebreanu” în parteneriat cu Teatrul Național Târgu-Mureș desfășoară proiectul Între! Conjunctură digitală pentru dialog cultural. Ultimul program din cadrul proiectului este intitulat Dialog între generații și conține trei întâlniri cu șase dintre regizorii care au marcat domeniul teatral din România. Aceste întâlniri vor putea fi vizionate online pe paginile www.teatrunational.ro și https://www.facebook.com/tntgm, conform următorului calendar: Cristian Ban și Alexandru Dabija - Planurile subterane ale teatrului popular (29 ianuarie) Adi Iclenzan și Theodor-Cristian Popescu - ...
Citește articolul
Interviu cu Alina Herescu Cristina Rusiecki: Mi-aduc aminte că prima dată ne-am întâlnit într-o excursie organizată pentru studenții arhitecți. De atunci am rămas cu impresia că ai făcut Arhitectură. De fapt, ai făcut Scenografie. Alina Herescu: Scenografie am făcut și în liceu, și în facultate. Nu mă atrăgea arhitectura. Eram mult prea plastică și prea trăiristă pentru arhitectură. În clasa a noua, la Liceul de Arte, am trecut, prin rotație, prin toate atelierele și prin toate specialitățile. Ultimul a fost cel de scenografie. Eu, de la Focșani, habar nu aveam ...
Citește articolul
Adriana Moca: O legislație corectă, un dialog transparent, instalarea unui tip de management performant în toate instituțiile statului, fără imixtiune politică, sunt măsuri pe care le așteptăm de treizeci de ani. Când a fost nevoie urgentă, am ieșit în stradă pentru asta, am semnat petiții, am făcut marșuri. În tot acest timp, am continuat să lucrez împreună cu alți colegi, independenți sau angajați, pentru un bine comun. Proiectele mele sunt contribuția de artist și cetățean la o Românie normală. În proiectele tale încerci să îi apropii pe copii de lectură ...
Citește articolul
/ / Invitații
La țigănci Printre performanțele Capitalei noastre se numără și unteatru. Un teatru independent, creat cu zece ani în urmă, care nu numai că a rezistat, dar a reușit să crească și, după un timp, să se mute într-un spațiu mai mare, un teatru adevărat. Între timp, a acumulat un portofoliu de zeci de producții. Acum doi ani mă întâlneam cu o parte din echipa de la unteatru în cadrul Conferințelor de joi de la Muzeul Municipiului București. Palatul Suțu. Povestea lor mi se părea un model de succes pentru Capitala ...
Citește articolul
În urmă cu zece ani, un grup de oameni foarte tineri își propunea să facă un teatru unde să se joace numai spectacole de calitate: teatru de artă, valoros, nu produse comerciale. Fără niciun compromis! Țineau să se investească în ceva semnificativ. Măcar pentru etapa aceea din carieră. Eforturile lor, timpul, căutările, toată energia meritau puse în ceva care să-i reprezinte. La țigănci Au luat-o, cum se spune, de la lingură. Au făcut rost de un spațiu dintr-o clădire dezafectată din centrul Bucureștiului. Au repetat și au jucat într-o cameră ...
Citește articolul

Categorii